Få 30% rabatt på alle bluser & topper t.o.m. søn 25. april.>

Ofte stilte spørsmål


Bestilling

  • Har bestillingen min gått igjennom?

    Etter fullført bestilling sender vi deg en ordrebekreftelses på e-post med bestillingsdetaljer og forventet leveringsdato. 

  • Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse?

    Det kan ta opptil 2 timer fra du legger inn bestillingen til vi sender deg en e-post som bekrefter at vi har mottatt den.
    Hvis det har gått mer enn 2 timer og du ikke har mottatt ordrebekreftelse kan det skyldes følgende: 

    • E-post adressen du skrev inn ved bestilling er feil 
    • E-posten kan ha havnet i søppelpostkassen eller blitt stoppet av et søppelfilter til din e-postleverandør


    Om du er usikker på om bestillingen er registrert, ta gjerne kontakt med oss på e-post post@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 så vil vi hjelpe deg.

  • Er bestillingen min sendt?

    Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.

    Når bestillingen din er pakket av vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.

    Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord sine hjemmesider her.
    Når pakken er klar for henting vil du motta en e-post eller SMS med informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg.

    Alternativt kan du se status på din bestilling på min side. Hvis du ikke var innlogget ved bestilling kan du gå hit og oppgi e-post adresse og ordrenummeret for å se statusen på bestillingen. 

  • Jeg har ikke mottatt alle varene jeg har bestilt?

    Hvis du mangler én eller flere varer fra din bestilling i forhold til kvitteringen skal du kontakte vår kundeservice her. 
    Vennligst oppgi ditt ordrenummer, varenummer eller produktnavnet på varen.

  • Kan jeg legge til noe på en bestilling?

    Vi får dessverre ikke lagt til varer på en bestilling, eller slått sammen flere bestillinger til én faktura.

    Dersom du nylig har lagt inn en bestilling og ønsker flere eller andre varer, må du legge inn en ny bestilling. 

  • Kan jeg kansellere bestillingen min?

    Vi kan dessverre ikke kansellere eller endre din bestilling da den blir sendt direkte til pakking og utsendelse.

    Du kan selvsagt angre kjøpet ved å returnere eller bytte varen i en av våre butikker, eller sende den i retur.

    Du finner mer informasjon om hvordan du kan returnere her.

  • Kan jeg reservere eller kjøpe en vare på nett og hente i en av deres butikker?

    Nei, dessverre så tilbyr vi ikke klikk og hent i våre butikker enda.

Frakt & levering

  • Hvor leverer Zavanna?

    Zavanna leverer til alle adresser i Norge utenom Svalbard og Jan Mayen.

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Vi behandler alle ordre så raskt som mulig.
    Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.

    Når bestillingen din er pakket av vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.

    Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord sine hjemmesider.

    Når pakken er klar for henting vil du motta en e-post eller SMS med informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg.

    Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag.

    Bestillinger som er lagt inn i helg og på helligdager behandles fortløpende neste virkedag. 

    Det må påberegnes noe lenger behandlingstid i salgsperioder. 

  • Uavhentede pakker

    Uavhentede pakker belastes med kr 49 i retur gebyr. 
    Returgebyret delfinansierer returfrakt og diverse håndteringskostnader. 
    Gebyret vil trekkes fra tilbakebetalingen av din retur eller tillegges din faktura dersom den er utelatt.

  • Hvilken transportør bruker Zavanna?

    Vi bruker Postnord.

Betaling

  • Hvilke betalingsmåter har dere?

    Zavanna tilbyr i samarbeid med Klarna AB flere betalingsmåter

    • Kortbetaling (debetkort og kredittkort)
    • Faktura
    • Delbetaling
       

    Alle betalingsmåtene er like sikre.

    Kortbetaling (Visa / Mastercard )

    • For deg som ikke ønsker å oppgi personnummer
    • Betal med Visa eller Mastercard
    • Vi lagrer aldri din kortinformasjon

     

    Du kan betale med Visa og Mastercard. Dette kan du gjøre ved å velge kortbetaling direkte i utsjekkingen av din handlekurv. Kort-alternativet er et av flere betalingsalternativ Klarna tilbyr i utsjekken når du er i ferd med å fullføre din ordre.

    Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.
    Ditt kortnummer lagres ikke hos oss etter at transaksjonen er gjennomført. Totalbeløpet for din bestilling belastes din konto direkte. Dersom vi ikke kan levere hele eller deler av den ordren vi har bekreftet at vi skal levere, vil det beløpet som er for meget betalt, bli refundert av Klarna.

    Faktura 

    Velger du å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader med mindre du forlenger betalingsfristen utover 14 dager. 
    For å betale med faktura må du ha fylt 18 år og være registrert i folkeregistret i Norge. I tillegg må du bli godkjent i kredittvurderingen som Klarna gjennomfører når kjøpet gjøres. Du får svar på om din kredittsøknad er godkjent eller ikke umiddelbart. Er den godkjent kan du fullføre bestillingen med en gang.
     
    Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse fordi vi ønsker å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke ditt personnummer i våre systemer.
    Fordeler ved å velge Klarna faktura:

    • Få varene hjem før du betaler
    • 14 dagers betalingsfrist
    • Du behøver ikke å oppgi kortinformasjon
    • Mulighet for delbetalinger
    • Faktura sendes på e-post

     

    Delbetaling – Klarna konto

    Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna, noe som gir deg mulighet til å dele opp betalingen.
    Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. 
    Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

    Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

    • Les Klarna sine vilkår her.
    • Les Zavanna sine kjøpsvilkår her.

Retur

  • Hvor lang angrerett har jeg?

    Du har 30 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene.

  • Hvordan returnerer jeg?

    Du kan bytte eller returnere varer bestilt på nett i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelsen, eller du kan returnere varen ved å bruke returetikett som følger med pakken. Det gjøres på følgende måte:

    1. Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen skal være ubrukt med etiketter på. Pakk varen i egnet emballasje, helst original emballasje.
    2. Fest returetiketten godt synlig utenpå pakken. Det er viktig at denne klistres over den gamle etiketten.
    3. Lever pakken der du hentet den, eller på et annet PostNord utleveringssted. Husk å få kvittering fra PostNord da det er ditt ansvar å ha et sporingsnummer på pakken.

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49.

  • Hva koster det å returnere?

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49. Skyldes returen reklamasjon ta kontakt med vår kundeservice for avtale om fri retur.

    Returfrakten vil automatisk trekkes fra tilbakebetalingen, eller tillegges til i din faktura, avhengig av hvilken betalingsmåte du har benyttet. 

  • Hvor lang tid tar det?

    Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen er behandlet. 
    Vanlig behandlingstid er ca. 2-5 dager fra retursendingen er mottatt vårt lager.

  • Hva gjør jeg dersom jeg ønsker å reklamere?

    Dersom varen du mottar oppleves defekt, skadet eller mangelfull ønsker vi at du tar kontakt med vår kundeservice på e-post post@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 for å avtale gratis retur.

    For raskere kundebehandling er det fint om du har ordrenummeret klart. 
    Du kan også reklamere på varene i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse.

  • Hvordan fungerer tilbakebetaling etter retur/reklamasjon?

    Tilbakebetaling utføres når vi har mottatt returen og registrert den. Det vil da gå en beskjed til Klarna om tilbakebetaling. Tilbakebetaling tar vanligvis 2-5 virkedager avhengig av hvilken betalingsmetode du brukte ved kjøpet.  
    Det er Klarna som står for selve utbetalingen.

    Tilbakebetaling ved kjøp med kort

    • Klarna refunderer beløpet tilbake til kortet som ble benyttet ved kjøpet. 

     

    Tilbakebetaling ved kjøp med faktura

    • Har du allerede betalt fakturaen når returen gjøres, vil Klarna tilbakebetale beløpet når returen er registrert hos oss. I slike tilfeller vil du motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna hvis de har behov for å gjennomføre tilbakebetalingen. 
    • Dersom du ikke har betalt fakturaen før varene returneres kan du logge deg inn på Mine sider på Klarna.com/no eller i Klarna appen, og finne betalingen og rapportere en retur. Da blir fakturaen din fryst slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Når vi har registrert returen vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna på e-post.

     

    Tilbakebetaling ved delbetaling

    • Beløpet blir trukket fra på din totale gjeld, eller du vil motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna.

Bytte