Ofte stilte spørsmål
Bestilling
-
Har bestillingen min gått igjennom?
Etter fullført bestilling sender vi deg en ordrebekreftelses på e-post med bestillingsdetaljer og forventet leveringsdato.
-
Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse?
Det kan ta opptil 2 timer fra du legger inn bestillingen til vi sender deg en e-post som bekrefter at vi har mottatt den.
Hvis det har gått mer enn 2 timer og du ikke har mottatt ordrebekreftelse kan det skyldes følgende:- E-post adressen du skrev inn ved bestilling er feil
- E-posten kan ha havnet i søppelpostkassen eller blitt stoppet av et søppelfilter til din e-postleverandør
Om du er usikker på om bestillingen er registrert, ta gjerne kontakt med oss på e-post kundeservice@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 så vil vi hjelpe deg. -
Er bestillingen min sendt?
Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.
Når bestillingen din er pakket av vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.
Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord sine hjemmesider her og Helthjem her.
Når pakken er klar for henting vil du motta en e-post eller SMS med informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg.Alternativt kan du se status på din bestilling på min side. Hvis du ikke var innlogget ved bestilling kan du gå hit og oppgi e-post adresse og ordrenummeret for å se statusen på bestillingen.
-
Jeg har ikke mottatt alle varene jeg har bestilt?
Hvis du mangler én eller flere varer fra din bestilling i forhold til kvitteringen skal du kontakte vår kundeservice her.
Vennligst oppgi ditt ordrenummer, varenummer eller produktnavnet på varen. -
Kan jeg legge til noe på en bestilling?
Vi får dessverre ikke lagt til varer på en bestilling, eller slått sammen flere bestillinger til én faktura.
Dersom du nylig har lagt inn en bestilling og ønsker flere eller andre varer, må du legge inn en ny bestilling.
-
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Vi kan dessverre ikke kansellere eller endre din bestilling da den blir sendt direkte til pakking og utsendelse.
Du kan selvsagt angre kjøpet ved å returnere eller bytte varen i en av våre butikker, eller sende den i retur.
Du finner mer informasjon om hvordan du kan returnere her.
Frakt & levering
-
Hvor leverer Zavanna?
Zavanna leverer til alle adresser i Norge utenom Svalbard og Jan Mayen.
-
Hvor lang er leveringstiden?
Vi behandler alle ordre så raskt som mulig.
Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.
Når bestillingen din er pakket på vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.
Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord eller Helthjem sine hjemmesider avhengig av hvilken transportør du har valgt.
Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Bestillinger som er lagt inn i helg og på helligdager behandles fortløpende neste virkedag.
Det må påberegnes noe lenger behandlingstid i salgsperioder.
-
Uavhentede pakker
Uavhentede pakker belastes med kr 49 i retur gebyr.
Returgebyret delfinansierer returfrakt og diverse håndteringskostnader.
Gebyret vil trekkes fra tilbakebetalingen av din retur eller tillegges din faktura dersom den er utelatt. -
Hvilken transportør bruker Zavanna?
Vi bruker Postnord og Helthjem.
-
Hvilke leveringsalternativer tilbyr dere?
Postnord
Du kan velge å få pakken levert til et utleveringssted eller helt hjem.
Har du valgt levering til utleveringssted vil du motta en e-post eller SMS når pakken er klar for henting.
Meldingen inneholder informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg på, og en hentekode.
Har du valgt levering hjem med PostNord, vil du bli varslet via SMS eller e-post dagen før pakken er klar til utlevering.
Meldingen inneholder informasjon om leveringen.
Samtidig mottar du en lenke til en side der leveringsalternativ og tidspunkt kan velges.
Sjåføren varsler sin ankomst ca. 30 minutter før levering skjer hjemme hos deg.
Helthjem
Helthjem leverer pakker hjem til deg, enten på dørmatten eller i postkassen.
I noen områder må pakken hentes på nærmeste utleveringspunkt.
Budene til Helthjem jobber om natten, og du trenger ikke være våken for å ta imot pakken.
Pakker leveres over hele landet seks dager i uken.
Du vil motta en e-post med planlagt leveringstid, og en SMS når pakken er levert.
Betaling
-
Hvilke betalingsmåter har dere?
Zavanna tilbyr i samarbeid med Klarna AB flere betalingsmåter
- Kortbetaling (debetkort og kredittkort)
- Faktura
- Delbetaling
- Vipps
Alle betalingsmåtene er like sikre.
Kortbetaling (Visa / Mastercard )
- For deg som ikke ønsker å oppgi personnummer
- Betal med Visa eller Mastercard
- Vi lagrer aldri din kortinformasjon
Du kan betale med Visa og Mastercard. Dette kan du gjøre ved å velge kortbetaling direkte i utsjekkingen av din handlekurv. Kort-alternativet er et av flere betalingsalternativ Klarna tilbyr i utsjekken når du er i ferd med å fullføre din ordre.
Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.
Ditt kortnummer lagres ikke hos oss etter at transaksjonen er gjennomført. Totalbeløpet for din bestilling belastes din konto direkte. Dersom vi ikke kan levere hele eller deler av den ordren vi har bekreftet at vi skal levere, vil det beløpet som er for meget betalt, bli refundert av Klarna.Faktura
Velger du å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader med mindre du forlenger betalingsfristen utover 14 dager.
For å betale med faktura må du ha fylt 18 år og være registrert i folkeregistret i Norge. I tillegg må du bli godkjent i kredittvurderingen som Klarna gjennomfører når kjøpet gjøres. Du får svar på om din kredittsøknad er godkjent eller ikke umiddelbart. Er den godkjent kan du fullføre bestillingen med en gang.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse fordi vi ønsker å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke ditt personnummer i våre systemer.
Fordeler ved å velge Klarna faktura:- Få varene hjem før du betaler
- 14 dagers betalingsfrist
- Du behøver ikke å oppgi kortinformasjon
- Mulighet for delbetalinger
- Faktura sendes på e-post
Delbetaling – Klarna konto
Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna, noe som gir deg mulighet til å dele opp betalingen.
Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling.
Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.
VippsVipps er enkelt, raskt og trygt. For å gjennomføre betalingen videreføres du fra kassen på zavanna.no til Vipps sin app på mobiltelefonen, der du må logge inn for å gjennomføre betalingen som kommer opp i appen. Etter at betalingen er gjennomført tas du tilbake til kassen på zavanna.no.
Beløpet reserveres når ordren fullføres, og trekkes fra kort/konto når ordren blir sendt fra vårt lager. Det er helt gebyrfritt å betale med Vipps hos nettbutikker - uansett sum!
Tilbakebetaling via Vipps retur er også raskt og enkelt. Når vi har behandlet returen din tilbakebetales pengene automatisk tilbake til samme kort/konto som du brukte ved betaling. Dette tar vanligvis bare noen få virkedager.
Vipps kundeservice finner du her eller du kan ringe dem på 24240510
Retur
-
Hvor lang angrerett har jeg?
Du har 30 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene.
-
Hvordan returnerer jeg?
Du kan bytte eller returnere varer bestilt på nett i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelsen, eller du kan returnere varen ved å bruke returetikett som følger med pakken. Det gjøres på følgende måte:
- Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen skal være ubrukt med etiketter på. Pakk varen i egnet emballasje, helst original emballasje.
- Fest returetiketten godt synlig utenpå pakken. Det er viktig at denne klistres over den gamle etiketten.
- Har du valgt retur med PostNord: Lever pakken der du hentet den, eller på et annet PostNord utleveringssted. Se PostNord, sine innleveringssteder under returner pakke.
Har du valgt retur med Helthjem: Lever pakken på en av Helthjem sine innleveringssteder. Se Helt hjem, sine utleveringssteder.
Husk å få kvittering fra PostNord eller fra Helthjem da det er ditt ansvar å ha et sporingsnummer på pakken.
Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49.
-
Hvor leverer jeg returpakken?
Alle varer kan returneres i våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelsen du fikk på e-post da du la inn bestillingen.
Skal du sende pakken i retur leveres den til et Postnord- eller Helthjem leveringssted (se logo på returetiketten).
- Finn ditt nærmeste Postnord-leveringssted her: https://my.postnord.no/delivery-locations
- Finn ditt nærmeste Helthjem-leveringssted her: https://helthjem.no/hentested
-
Hva koster det å returnere?
Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49. Skyldes returen reklamasjon ta kontakt med vår kundeservice for avtale om fri retur.
Returfrakten vil automatisk trekkes fra tilbakebetalingen, eller tillegges til i din faktura, avhengig av hvilken betalingsmåte du har benyttet.
-
Hvor lang tid tar det?
Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen er behandlet.
Vanlig behandlingstid er ca. 2-5 dager fra retursendingen er mottatt vårt lager. -
Hva gjør jeg dersom jeg ønsker å reklamere?
Dersom varen du mottar oppleves defekt, skadet eller mangelfull ønsker vi at du tar kontakt med vår kundeservice på e-post kundeservice@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 for å avtale gratis retur.
For raskere kundebehandling er det fint om du har ordrenummeret klart.
Du kan også reklamere på varene i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse. -
Hvordan fungerer tilbakebetaling etter retur/reklamasjon?
Tilbakebetaling utføres når vi har mottatt returen og registrert den. Det vil da gå en beskjed til Klarna om tilbakebetaling. Tilbakebetaling tar vanligvis 2-5 virkedager avhengig av hvilken betalingsmetode du brukte ved kjøpet.
Det er Klarna som står for selve utbetalingen.Tilbakebetaling ved kjøp med kort
- Klarna refunderer beløpet tilbake til kortet som ble benyttet ved kjøpet.
Tilbakebetaling ved kjøp med faktura
- Har du allerede betalt fakturaen når returen gjøres, vil Klarna tilbakebetale beløpet når returen er registrert hos oss. I slike tilfeller vil du motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna hvis de har behov for å gjennomføre tilbakebetalingen.
- Dersom du ikke har betalt fakturaen før varene returneres kan du logge deg inn på Mine sider på Klarna.com/no eller i Klarna appen, og finne betalingen og rapportere en retur. Da blir fakturaen din fryst slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Når vi har registrert returen vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna på e-post.
Tilbakebetaling ved delbetaling
- Beløpet blir trukket fra på din totale gjeld, eller du vil motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna.
Tilbakebetaling ved retur i butikk
- Ved kjøp med faktura (for eksempel Klarna) må fakturaen betales.
- Når varen(e) returneres i butikk får du refundert beløpet i kontanter i butikken.
Bytte
-
Kan jeg bytte varer kjøpt på nett?
For å bytte størrelse i nettbutikken må du gjøre følgende:
- Returner varen som ikke passet. Vi vil tilbakebetale deg så fort vi mottar varen. Les mer under Retur for å se hvordan man returnerer en vare.
- Gjør en ny bestilling i ønsket størrelse. Hvis prisen på varen har gått opp, eller du har fått en fraktkostnad, så send oss en e-post (kundeservice@zavanna.no) med ditt nye bestillingsnummer. Vi vil da tilbakebetale deg for prisforskjellen. Dette gjelder kun hvis du bytter til samme modell og farge.
-
Kan jeg bytte varer kjøpt på nett i butikk?
Varer kjøpt på nett kan byttes i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse.
Klikk & Hent
-
Når kan jeg hente varen min?
En Klikk og hent-ordre vil normalt være klar for henting innen 2 timer etter at bestillingen er fullført i butikkens åpningstid. Du vil motta en SMS når varen er klar for henting. Bestiller du senere enn to timer før butikken stenger vil ordren først være klar til henting når butikken åpner neste virkedag. Du finner åpningstider til våre butikker her.
-
Hva må jeg ha med når jeg henter varen?
Vi trenger enten navn, mobilnummer eller ordrenummer for å kunne finne riktig ordre.
-
Hvor fort må jeg hente varen?
Etter at du har fått SMS om at varen er klar for henting vil varen(e) holdes av i 2 virkedager. Dersom du ikke har mulighet til å hente varen innen 2 virkedager ber vi om at du tar kontakt med butikken hvor ordren skal hentes. Du finner kontaktinformasjon til butikkene her.
-
Hva koster det?
Du betaler ingenting for å bestille på denne måten. Betaling for reservert produkt skjer når du henter bestillingen i din valgte Zavanna Butikk.
-
Kan dere sende klikk & hent-varen fra en butikk til en annen?
Det er dessverre ikke mulig.
-
Hvorfor kan jeg ikke velge klikk & hent i min lokale butikk?
Butikken tilbyr ikke eller er utsolgt for ønsket vare.
-
Hva må jeg gjøre hvis jeg ønsker å kansellere klikk & hent-ordren min?
Kontakt butikken hvor du skulle hentet varen.