Gratis frakt over 499,-     |     30 dagers returrett     |     Gratis retur i butikk

Gratis frakt over 499,-   |   30 dagers returrett   |   Gratis retur i butikk

Frakt og retur


Frakt & levering

  • Hvor leverer Zavanna?

    Zavanna leverer til alle adresser i Norge utenom Svalbard og Jan Mayen.

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Vi behandler alle ordre så raskt som mulig.

    Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.

    Når bestillingen din er pakket på vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.

    Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord eller Helthjem sine hjemmesider avhengig av hvilken transportør du har valgt.

    Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Bestillinger som er lagt inn i helg og på helligdager behandles fortløpende neste virkedag. 

    Det må påberegnes noe lenger behandlingstid i salgsperioder. 

  • Uavhentede pakker

    Uavhentede pakker belastes med kr 49 i retur gebyr. 
    Returgebyret delfinansierer returfrakt og diverse håndteringskostnader. 
    Gebyret vil trekkes fra tilbakebetalingen av din retur eller tillegges din faktura dersom den er utelatt.

  • Hvilken transportør bruker Zavanna?

    Vi bruker Postnord og Helthjem

  • Hvilke leveringsalternativer tilbyr dere?

    Postnord

    Du kan velge å få pakken levert til et utleveringssted eller helt hjem.

    Har du valgt levering til utleveringssted vil du motta en e-post eller SMS når pakken er klar for henting.

    Meldingen inneholder informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg på, og en hentekode.

    Har du valgt levering hjem med PostNord, vil du bli varslet via SMS eller e-post dagen før pakken er klar til utlevering.

    Meldingen inneholder informasjon om leveringen.

    Samtidig mottar du en lenke til en side der leveringsalternativ og tidspunkt kan velges.

    Sjåføren varsler sin ankomst ca. 30 minutter før levering skjer hjemme hos deg.

     

    Helthjem

    Helthjem leverer pakker hjem til deg, enten på dørmatten eller i postkassen.

    I noen områder må pakken hentes på nærmeste utleveringspunkt.

    Budene til Helthjem jobber om natten, og du trenger ikke være våken for å ta imot pakken.

    Pakker leveres over hele landet seks dager i uken.

    Du vil motta en e-post med planlagt leveringstid, og en SMS når pakken er levert.

Retur

  • Hvor lang angrerett har jeg?

    Du har 30 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene.

     

  • Hvordan returnerer jeg?

    Du kan bytte eller returnere varer bestilt på nett i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelsen, eller du kan returnere varen ved å bruke returetikett som følger med pakken. Det gjøres på følgende måte:

    1. Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen skal være ubrukt med etiketter på. Pakk varen i egnet emballasje, helst original emballasje.
    2. Fest returetiketten godt synlig utenpå pakken. Det er viktig at denne klistres over den gamle etiketten.
    3. Har du valgt retur med PostNord: Lever pakken der du hentet den, eller på et annet PostNord utleveringssted. Se PostNord, sine innleveringssteder under returner pakke.
      Har du valgt retur med Helthjem: Lever pakken på en av Helthjem sine innleveringssteder. Se Helt hjem, sine utleveringssteder

      Husk å få kvittering fra PostNord eller fra Helthjem da det er ditt ansvar å ha et sporingsnummer på pakken.

     

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49.

  • Hva koster det å returnere?

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49. Skyldes returen reklamasjon ta kontakt med vår kundeservice for avtale om fri retur.

    Returfrakten vil automatisk trekkes fra tilbakebetalingen, eller tillegges til i din faktura, avhengig av hvilken betalingsmåte du har benyttet.  

    Retur av varer bestilt på nett kan også gjøres kostnadsfritt i våre butikker.

  • Hvor lang tid tar det?

    Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen er behandlet. 
    Vanlig behandlingstid er ca. 2-5 dager fra retursendingen er mottatt vårt lager.

  • Hva gjør jeg dersom jeg ønsker å reklamere?

    Dersom varen du mottar oppleves defekt, skadet eller mangelfull ønsker vi at du tar kontakt med vår kundeservice på e-post kundeservice@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 for å avtale gratis retur.

    For raskere kundebehandling er det fint om du har ordrenummeret klart. 
    Du kan også reklamere på varene i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse. 

  • Hvordan fungerer tilbakebetaling etter retur/reklamasjon?

    Tilbakebetaling utføres når vi har mottatt returen og registrert den. Det vil da gå en beskjed til Klarna om tilbakebetaling. Tilbakebetaling tar vanligvis 2-5 virkedager avhengig av hvilken betalingsmetode du brukte ved kjøpet.  
    Det er Klarna som står for selve utbetalingen.

    Tilbakebetaling ved kjøp med kort

    • Klarna refunderer beløpet tilbake til kortet som ble benyttet ved kjøpet. 

     

    Tilbakebetaling ved kjøp med faktura

    • Har du allerede betalt fakturaen når returen gjøres, vil Klarna tilbakebetale beløpet når returen er registrert hos oss. I slike tilfeller vil du motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna hvis de har behov for å gjennomføre tilbakebetalingen. 
    • Dersom du ikke har betalt fakturaen før varene returneres, kan du logge deg inn på Mine sider på Klarna.com/no eller i Klarna appen, og finne betalingen og rapportere en retur. Da blir fakturaen din fryst slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Når vi har registrert returen vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna på e-post.

     

    Tilbakebetaling ved delbetaling

    • Beløpet blir trukket fra på din totale gjeld, eller du vil motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna.

     

    Tilbakebetaling ved retur i butikk

    • Ved kjøp med faktura (for eksempel Klarna) må fakturaen betales.
    • Når varen(e) returneres i butikk får du refundert beløpet i kontanter i butikken.

     

Bytte

  • Kan jeg bytte varer kjøpt på nett?

    For å bytte størrelse i nettbutikken må du gjøre følgende:

    • Returner varen som ikke passet. Vi vil tilbakebetale deg så fort vi mottar varen. Les mer under Retur for å se hvordan man returnerer en vare.
    • Gjør en ny bestilling i ønsket størrelse. Hvis prisen på varen har gått opp, eller du har fått en fraktkostnad, så send oss en e-post (kundeservice@zavanna.no) med ditt nye bestillingsnummer. Vi vil da tilbakebetale deg for prisforskjellen. Dette gjelder kun hvis du bytter til samme modell og farge.
  • Kan jeg bytte varer kjøpt på nett i butikk?

    Varer kjøpt på nett kan byttes i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse.