Få 30% rabatt på alle bluser & topper t.o.m. søn 25. april.>

Frakt og retur


Frakt & levering

  • Hvor leverer Zavanna?

    Zavanna leverer til alle adresser i Norge utenom Svalbard og Jan Mayen.

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Vi behandler alle ordre så raskt som mulig.
    Det tar som regel 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss til du mottar den.

    Når bestillingen din er pakket på vårt lager sender vi deg en e-post med sendingsnummeret for pakken.

    Du kan til enhver tid spore pakken på PostNord sine hjemmesider.

    Når pakken er klar for henting vil du motta en e-post eller SMS med informasjon om hvilket utleveringssted pakken befinner seg.

    Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Bestillinger som er lagt inn i helg og på helligdager behandles fortløpende neste virkedag. 

    Det må påberegnes noe lenger behandlingstid i salgsperioder. 

  • Uavhentede pakker

    Uavhentede pakker belastes med kr 49 i retur gebyr. 
    Returgebyret delfinansierer returfrakt og diverse håndteringskostnader. 
    Gebyret vil trekkes fra tilbakebetalingen av din retur eller tillegges din faktura dersom den er utelatt.

  • Hvilken transportør bruker Zavanna?

    Vi bruker Postnord.

Retur

  • Hvor lang angrerett har jeg?

    Du har 30 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene.

     

  • Hvordan returnerer jeg?

    Du kan bytte eller returnere varer bestilt på nett i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelsen, eller du kan returnere varen ved å bruke returetikett som følger med pakken. Det gjøres på følgende måte:

    1. Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen skal være ubrukt med etiketter på. Pakk varen i egnet emballasje, helst original emballasje.
    2. Fest returetiketten godt synlig utenpå pakken. Det er viktig at denne klistres over den gamle etiketten.
    3. Lever pakken der du hentet den, eller på et annet PostNord utleveringssted. Husk å få kvittering fra PostNord da det er ditt ansvar å ha et sporingsnummer på pakken.

     

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49.

  • Hva koster det å returnere?

    Retur vil bli belastet med et fraktgebyr på kr 49. Skyldes returen reklamasjon ta kontakt med vår kundeservice for avtale om fri retur.

    Returfrakten vil automatisk trekkes fra tilbakebetalingen, eller tillegges til i din faktura, avhengig av hvilken betalingsmåte du har benyttet.  

  • Hvor lang tid tar det?

    Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen er behandlet. 
    Vanlig behandlingstid er ca. 2-5 dager fra retursendingen er mottatt vårt lager.

  • Hva gjør jeg dersom jeg ønsker å reklamere?

    Dersom varen du mottar oppleves defekt, skadet eller mangelfull ønsker vi at du tar kontakt med vår kundeservice på e-post post@zavanna.no eller telefon 48 20 29 50 for å avtale gratis retur.

    For raskere kundebehandling er det fint om du har ordrenummeret klart. 
    Du kan også reklamere på varene i alle våre butikker mot fremvisning av ordrebekreftelse. 

  • Hvordan fungerer tilbakebetaling etter retur/reklamasjon?

    Tilbakebetaling utføres når vi har mottatt returen og registrert den. Det vil da gå en beskjed til Klarna om tilbakebetaling. Tilbakebetaling tar vanligvis 2-5 virkedager avhengig av hvilken betalingsmetode du brukte ved kjøpet.  
    Det er Klarna som står for selve utbetalingen.

    Tilbakebetaling ved kjøp med kort

    • Klarna refunderer beløpet tilbake til kortet som ble benyttet ved kjøpet. 

     

    Tilbakebetaling ved kjøp med faktura

    • Har du allerede betalt fakturaen når returen gjøres, vil Klarna tilbakebetale beløpet når returen er registrert hos oss. I slike tilfeller vil du motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna hvis de har behov for å gjennomføre tilbakebetalingen. 
    • Dersom du ikke har betalt fakturaen før varene returneres, kan du logge deg inn på Mine sider på Klarna.com/no eller i Klarna appen, og finne betalingen og rapportere en retur. Da blir fakturaen din fryst slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Når vi har registrert returen vil du motta en oppdatert faktura fra Klarna på e-post.

     

    Tilbakebetaling ved delbetaling

    • Beløpet blir trukket fra på din totale gjeld, eller du vil motta et tilbakebetalingsskjema fra Klarna.